|
Tlačové správy poznáme najmä z politiky. Je to osvedčený spôsob komunikácie s médiami. Jedná sa o písomné oznámenie určené najmä novinárom, ktoré obsahuje novú aktuálnu informáciu. „Tiskové zprávy“ sa rozosielajú poštou či faxom, v súčasnosti najčastejšie e-mailom. Tlačové správy novinári spracujú, informácie sa následne objavujú v televíziách, rozhlase, novinách, časopisoch a na špeciálnych informačných portáloch.
Na distribúciu a spracovanie tlačových správ sa špecializujú spravodajské agentúry. Tlačové správy nie sú len pre politikov a politické strany. Je to účinný nástroj public relation pre akúkoľvek firmu, spoločnosť či združenie. Cieľom takýchto tlačových správ je upozorňovať na nové výrobky, služby či pripravované podujatia. Poskytované informácie by nikdy nemali byť zavádzajúce, neaktuálne alebo dokonca nepravdivé.
„Tiskové zprávy“ sa svojím obsahom odlišujú od bežných článkov. Tlačová správa je vždy cielene ovplyvnená pisateľom správy.
|
|