V e-mail marketingu a marketingovej automatizácii sa často stretávame s pojmom graymail. Hoci tento typ e-mailov nepatrí medzi klasický spam, môže negatívne ovplyvňovať vaše kampane a doručiteľnosť e-mailov. V tomto článku si vysvetlíme, čo graymail znamená, ako sa používa a aké výhody prináša jeho správne riadenie.
Čo je to graymail?
Graymail sú e-maily, ktoré príjemcovia neoznačujú ako spam, ale ani ich neotvárajú alebo na ne nereagujú. Ide o komunikačné správy, ktoré majú často pre príjemcu určitý význam, ale sú preňho menej zaujímavé alebo ich dostáva v nadmernom množstve. Tieto e-maily môžu pochádzať z legitímnych zdrojov, napríklad z odberu newsletterov alebo informačných e-mailov o nových ponukách, ktoré si príjemca pôvodne vyžiadal.
Graymail teda nepredstavuje spam v tradičnom zmysle, pretože je zaslaný s povolením, ale príjemca naň už nereaguje alebo stráca o tieto správy záujem. To má za následok, že tieto e-maily sa ne