Customer Segmentation, v preklade segmentácia zákazníkov, je kľúčová technika používaná v e-mailovom marketingu, marketingovej automatizácii a data-driven marketingu. Ide o proces rozdelenia zákazníkov do menších skupín na základe rôznych charakteristík a správania. Cieľom segmentácie je doručiť personalizované a cielené správy, ktoré lepšie vyhovujú potrebám a záujmom jednotlivých skupín zákazníkov.
Čo je Customer Segmentation?
Customer Segmentation je proces, pri ktorom spoločnosti rozdeľujú svojich zákazníkov do rôznych skupín alebo segmentov. Každý segment má spoločné črty alebo charakteristiky, ktoré môžu zahŕňať:
- Demografické údaje: vek, pohlavie, vzdelanie, príjem, rodinný stav.
- Geografické údaje: miesto bydliska, krajina, región, veľkosť mesta.
- Psychografické údaje: životný štýl, hodnoty, záujmy, postoje.
- Správanie: nákupné zvyklosti, re