Opt-Out: Význam, funkcia a využitie v e-mail marketingu

 Opt-Out, čiže možnosť odhlásenia sa z prijímania e-mailov, je základným prvkom každého etického e-mail marketingu a súladu s legislatívou o ochrane osobných údajov. Táto funkcia umožňuje príjemcom jednoducho rozhodnúť, že už nechcú dostávať ďalšie marketingové e-maily, čo je ich základné právo. Okrem splnenia právnych požiadaviek je zavedenie funkcie Opt-Out signálom profesionality, úcty k súkromiu a zodpovedného prístupu k e-mail marketingu.

Čo je Opt-Out

Opt-Out je mechanizmus, ktorý príjemcovi umožňuje odhlásiť sa z prijímania ďalšej marketingovej komunikácie. Najčastejšie ide o odkaz, ktorý je umiestnený na konci e-mailu, kde môže príjemca jedným kliknutím potvrdiť, že už nechce dostávať ďalšie správy od konkrétneho odosielateľa. Jeho implementácia je súčasťou legislatívnych noriem v oblasti ochrany osobných údajov (napríklad GDPR v EÚ alebo CAN-SPAM Act v USA) a neoddeliteľnou súčasťou e-mail marketingovej komunikácie.

Na čo je Opt-Out dobrý

Fu

Vložil:

Dátum:

26. 10. 2024 04:56

Kategória:

Ohodnoť:

Pridaj hlas
Odober hlas

Rating:

0 (0/0)

Tagy:



   
SEO na každý deň -??TIP 126: Ktoré témy vám prinášajú najviac spätných odkazov?
EM na každý deň -??TIP 126: Zlepšujete sa vďaka zákazníkom? Povedzte im to v e-maile
GoogleAds na každý deň -??TIP 78: Ako zistíte, či dynamické reklamy fungujú rovnako dobre na rôznych platformách?
GoogleAds na každý deň -??TIP 77: Prečo testovať rôzne kreatívy v responzívnych reklamách? Oplatí sa to vôbec?
SEO na každý deň -??TIP 125: Ako zistiť, ktorý starší obsah si zaslúži aktualizáciu?
EM na každý deň -??TIP 125: Ako do e-mailu zaradiť „Najčastejšie vyhľadávané produkty“? Zvýšte predaj tým, čo zákazníci sami hľadajú
EM na každý deň -??TIP 116: Ako využiť testy SPAM skóre na zlepšenie doručiteľnosti?
EM na každý deň -??TIP 117: Ako analyzovať a opraviť chyby pri hard bounce e-mailoch?
SEO na každý deň -??TIP 117: Prečo je dôležité pravidelne kontrolovať správnosť meta popisov?
GoogleAds na každý deň -??TIP 70: Prečo pridávať videoobsah do reklám?
SEO na každý deň -??TIP 118: Ako používať obsah zameraný na riešenie špecifických problémov?
GoogleAds na každý deň -??TIP 71: Prečo sledovať výkonnosť reklám podľa času dňa?
EM na každý deň -??TIP 118: Ako integrovať vaše e-maily s analytickými nástrojmi?
GoogleAds na každý deň -??TIP 72: Ako používať experimenty na testovanie stratégií?
EM na každý deň -??TIP 119: Ako využiť storytelling v e-mail marketingu?
SEO na každý deň -??TIP 119: Prečo je dôležité, aby boli všetky odkazy na vašej stránke funkčné?
GoogleAds na každý deň -??TIP 72: Prečo nastaviť konverznú akciu správne?
SEO na každý deň -??TIP 120: Ako používať podcasty na zlepšenie SEO?
EM na každý deň -??TIP 120: Ako vytvoriť e-mailovú sekvenciu pre opätovné získanie zákazníka?
EM na každý deň -??TIP 121: Ako využiť e-maily na propagáciu vernostného programu?