Marketing Qualified Lead (MQL) je pojem označujúci potenciálneho zákazníka, ktorý už prejavil záujem o produkty alebo služby firmy a bol identifikovaný ako vhodný kandidát na ďalšie oslovenie a konverziu predajným tímom. Tento koncept je jedným z kľúčových prvkov v data-driven marketingu a marketingovej automatizácii, pretože pomáha tímom zamerať sa na správne publikum a zvýšiť efektivitu predajných procesov.
Čo je to Marketing Qualified Lead (MQL)?
MQL predstavuje fázu v zákazníckom procese, kde potenciálny zákazník už prejavil určitú formu záujmu o produkty alebo služby – či už vyplnením formulára, stiahnutím e-knihy, prihlásením sa na webinár alebo iným krokom, ktorý naznačuje jeho vážnejší záujem o konkrétnu oblasť. Tento záujem je však stále vo fáze marketingovej podpory a výživy leadov (lead nurturing). Identifikácia potenciálnych MQL prebieha na základe vopred stanovených kritérií, ktoré sú súčasťou tzv. lead scoringu.
Na čo je MQL dobré?
Mar