V digitálnom marketingu, najmä v oblasti e-mail marketingu a tvorby webových kampaní, je vizuálne usporiadanie prvkov na stránke alebo v e-maile kľúčové. Jedným z CSS nástrojov, ktorý toto usporiadanie upravuje, je Z-Index. Z-Index určuje poradie vrstiev jednotlivých prvkov na webovej stránke či v e-maile, čím kontroluje, ktoré z nich sa zobrazujú „navrchu“ a ktoré sú v pozadí. Táto vlastnosť má dôležité využitie najmä v prípade, že obsah pozostáva z viacerých prekrytých vrstiev a prvkov, ako sú texty, tlačidlá, obrázky alebo dynamické prvky.
Čo je Z-Index a na čo slúži?
Z-Index je vlastnosť v jazyku CSS (Cascading Style Sheets), ktorá určuje zvislú polohu prvku vo vrstvení – teda pozíciu na osi Z. Ak majú prvky pridelený Z-Index, hodnota rozhoduje o tom, v akom poradí sa budú vrstvy zobrazovať. Napríklad, prvok s vyšším Z-Indexom bude zobrazený pred prvkom s nižším Z-Indexom.
Táto vlastnosť je užitočná pri tvorbe komplexných a vizuálne zau