Zone of Influence (ZoI) označuje oblasť alebo skupinu ľudí, ktorí sú priamo alebo nepriamo ovplyvnení marketingovou kampaňou, produktom alebo značkou. Tento koncept presahuje hranice tradičného publika – ZoI zahŕňa nielen ľudí, ktorí už priamo interagujú so značkou, ale aj tých, ktorých názor alebo rozhodnutie je ovplyvnené odporúčaniami, skúsenosťami iných zákazníkov alebo samotným obsahom kampane.
Na čo je dobrá Zone of Influence?
V marketingu je Zone of Influence cenným ukazovateľom, pretože umožňuje lepšie zacieliť kampane a rozširovať dosah značky. Môže pomôcť identifikovať vplyv marketingových aktivít na širšie publikum a zistiť, ako sa značka dostáva mimo priameho kontaktu so zákazníkmi. Ak napríklad prostredníctvom e-mail marketingu zacieľujete na určitú skupinu klientov, existuje vysoká šanca, že títo ľudia budú svoje skúsenosti ďalej šíriť, a to či už priamo (zdieľaním) alebo nepriamo (napríklad odporúčaniami alebo interakciou so značko