Pri hodnotení retargetingových kampaní nestačí pozerať len na počet konverzií. Sledujte najmä pomer medzi frekvenciou zobrazenia reklám a mierou preklikov (CTR). Príliš vysoká frekvencia pri nízkom CTR môže znamenať únavu publika alebo slabú kreatívu.
Zamerajte sa aj na asistované konverzie v Google Analytics. Retargeting často neuzatvára predaj priamo, ale hrá dôležitú úlohu v rozhodovacom procese. Ignorovanie tohto vplyvu môže viesť k podceneniu výkonu kampane.
Porovnajte výkonnosť jednotlivých segmentov – napríklad návštevníkov produktových stránok vs. tých, ktorí opustili košík. Segmenty s vyššou mierou konverzie si zaslúžia väčší podiel rozpočtu alebo intenzívnejšiu optimalizáciu.
Napokon, sledujte dĺžku cesty ku konverzii. Ak retargeting skráti čas medzi prvou návštevou a nákupom, pravdepodobne funguje efektívne – aj keď má vyššiu cenu