Cenu za klik (CPC) ovplyvňuje viacero faktorov – konkurencia, kvalita reklám, sezónnosť aj typ kampane. Ak chcete robiť lepšie rozhodnutia pri nastavovaní ponúk a rozpočtov, oplatí sa pozrieť na historický vývoj CPC. Google Ads ponúka niekoľko spôsobov, ako túto analýzu spraviť jednoducho a efektívne.
Najrýchlejšie výsledky poskytne prehľad „História metrík“ v rozhraní kampaní. Pre každý reklamný účet alebo konkrétnu kampaň si viete zobraziť vývoj priemernej CPC v čase, ideálne po segmentácii podľa zariadenia, siete alebo typu zhodnosti kľúčového slova. Tieto dáta ukážu, kde dochádza k nárastu cien a kde máte priestor optimalizovať.
Pre detailnejší pohľad odporúčame kombinovať údaje z Google Ads s reportami v Google Looker Studio alebo exportom do Excelu. Sledujte trendy za posledných 6–12 mesiacov a porovnáva