Aj tí najvernejší zákazníci si zvyknú na rutinu. Pravidelné newslettery, automatizované kampane či zľavy v rovnaký deň už nevyvolávajú emóciu. No ak ich prekvapíte v momente, keď to nečakajú – napríklad milým e-mailom bez predaja – vytvárate zážitok, ktorý si zapamätajú.
Nečakaný e-mail môže byť krátke poďakovanie, originálny sviatočný pozdrav, zaujímavosť zo zákulisia firmy alebo len pripomenutie, že si zákazníka vážite aj mimo nákupného cyklu. Takýto e-mail nie je o konverzii, ale o budovaní dôvery a vzťahu.
Zákazníci si vedia rýchlo zvyknúť na štandardy. Ale práve tie momenty mimo šablóny ich často vedú k dlhodobej lojalite. Umožňujú značke ukázať ľudskosť a osobnosť – čo v e-commerce svete nie je samozrejmosť.
V agentúre