Vysoký bounce rate (t. j. podiel nedoručených e-mailov) môže výrazne znížiť účinnosť celej kampane a zároveň poškodiť reputáciu odosielateľa. Ako tomu predísť a ako optimalizovať e-maily tak, aby sa doručovali spoľahlivo?
V prvom rade odporúčame pravidelne čistiť databázu od neaktívnych, chybne zadaných alebo neexistujúcich adries. Tvoria najväčšiu časť tzv. „hard bounces“, teda trvalo nedoručiteľných e-mailov. Kontrolujte tiež, či nový odberatelia prešli overením e-mailu (double opt-in).
Dôležité je aj technické nastavenie domény. Správne nakonfigurované DNS záznamy (SPF, DKIM, DMARC) sú dnes štandardom. Bez nich bude väčšina správ označená ako spam – alebo sa vôbec neodošle. Skontrolujte, či máte tieto nastavenia aktívne a platné pre vašu doménu.
Sme digitálna agentúra