Hyperlokálne kľúčové slová sú výrazy, ktoré cielia na konkrétne časti mesta, ulice alebo menšie oblasti. Pre malé podniky je to ideálna cesta, ako zaujať ľudí vo svojom okolí a zvýšiť šancu, že ich zákazníci nájdu priamo tam, kde podnik pôsobí.
Používanie týchto výrazov v obsahu webu, blogových článkoch či meta popisoch pomáha nielen v klasickom SEO, ale aj v rámci LLMO – teda viditeľnosti vo vyhľadávačoch poháňaných umelou inteligenciou. Ak niekto hľadá napríklad „kaderníctvo Staré Mesto Bratislava“, správne nastavený web má väčšiu šancu objaviť sa medzi odporúčaniami.
Najlepšie funguje kombinácia všeobecného kľúčového slova (napr. kaderníctvo, kaviareň, eshop) so špecifickým miestnym označením. Takto dokáže web osloviť publikum, ktoré je pripravené konať – prísť osobne alebo nakúpiť v danej oblasti.