K-Fold Cross-Validation: Čo to je, na čo slúži a ako ju využiť v marketingu

 V dnešnom svete marketingu, kde dáta zohrávajú kľúčovú úlohu, je efektívne využitie strojového učenia čoraz dôležitejšie. Aby však boli modely strojového učenia presné a spoľahlivé, potrebujeme metódy, ktoré nám umožnia správne validovať a testovať ich výkonnosť. Jednou z najpopulárnejších metód validácie je K-Fold Cross-Validation, ktorá sa osvedčila ako nástroj na zlepšenie presnosti a robustnosti modelov.

Čo je K-Fold Cross-Validation?

K-Fold Cross-Validation je technika používaná na hodnotenie výkonnosti modelov strojového učenia. Ide o metódu, ktorá rozdeľuje dátový súbor do K rovnakých častí (foldov). Model sa potom opakovane trénuje a testuje tak, že každý fold je raz použitý na testovanie a zvyšné foldy na trénovanie. Tento proces sa opakuje K-krát, pričom zakaždým sa použije iný fold na testovanie.

Napríklad pri 5-Fold Cross-Validation sa dáta rozdelia na 5 častí.

Vložil:

Dátum:

21. 11. 2024 08:51

Kategória:

Ohodnoť:

Pridaj hlas
Odober hlas

Rating:

0 (0/0)

Tagy:



   
GoogleAds na každý deň -??TIP 157: Ako testovať rôzne typy vizuálov v reklame?
SEO na každý deň -??TIP 205: Ako optimalizovať web pre informačné, navigačné a transakčné vyhľadávania?
EM na každý deň -??TIP 206: Ako vytvoriť e-maily pre cross-selling a upselling?
SEO na každý deň -??TIP 206: Ako v GA4 zistiť, na ktoré interné odkazy ľudia najčastejšie klikajú?
GoogleAds na každý deň -??TIP 158: Prečo sledovať vývoj CTR v Google Ads?
EM na každý deň -??TIP 207: Prečo by ste mali zákazníkov občas prekvapiť nečakaným e-mailom?
GoogleAds na každý deň -??TIP 159: Ako efektívne zacieliť reklamy na generáciu Z?
SEO na každý deň -??TIP 207: Prečo je dôležité mať na webe viditeľný kontakt na zákaznícku podporu?
Čo je vizuálny príbeh?
Ako testovať rôzne typy vizuálov v reklame?
Prečo sledovať vývoj CTR v Google Ads?
Ako efektívne zacieliť reklamy na generáciu Z?
Ako optimalizovať web pre informačné, navigačné a transakčné vyhľadávania?
Prečo je dôležité mať na webe viditeľný kontakt na zákaznícku podporu?
Prečo by ste mali zákazníkov občas prekvapiť nečakaným e-mailom?
Ako vytvoriť e-maily pre cross-selling a upselling
SEO na každý deň -??TIP 203: Ako zvýšiť návštevnosť pomocou obsahových sérií?
EM na každý deň -??TIP 204: Ako môže double opt-in (dvojité potvrdenie) zlepšiť kvalitu e-mailového zoznamu?
GoogleAds na každý deň -??TIP 155: Prečo je dôležité sledovať metriky atribúcie na viacerých zariadeniach?
EM na každý deň -??TIP 205: Prečo je dôležité mať autentického odosielateľa e-mailu?